• Κίσσα έτοιμη για ...μπανάκι! [Jay at the bird-bath]

  • Ζακυνθινό ροφόπουλο [A Dusky Grouper of Zakynthos]

  • Τσαλαπετεινός εν δράσει [Hoopoe in action]

  • Κόκκινος κάβουρας Ελληνικός, όχι ...Χριστουγεννιάτικος! [A ...non-Christmas Island red crab of Greece]

  • Σκατζόχοιρος, ένας ωφέλιμος παμφάγος [The omnivorous Hedgehog]

  • Λαύραξ ο Λύκος - όνομα και πράμα... [Seabass, a ferocious hunter]

  • Αηδονόπουλα σε φωλιά στη μολόχα... [Nightingale chicks in a geranium nest]

  • ...επιδρομή στο νέκταρ της λαντάνας [...raid of the lantana nectar]

el-GR-flag  en-UK-flag

Η παρούσα ιστοσελίδα έχει σαν στόχο να δώσει στον επισκέπτη μία εικόνα ενός μικρού αλλά σημαντικού μέρους της Ελληνικής πανίδας, χερσαίας και υδρόβιας, όπως αυτή μπορεί να αποτυπωθεί από το φακό του ερασιτέχνη. Περιλαμβάνει φωτογραφίες και video για 52 αναγνωρισμένα (και 6 «άγνωστα») είδη πουλιών, φωτογραφίες από 79 (αλιευμένα) γνωστά (και 4 «άγνωστα») είδη ψαριών και 24 είδη θαλασσινών, ενώ συμπληρώνεται με φωτογραφίες και video 40 μικρών ζώων, εντόμων και ερπετών που επισκέπτονται τον εξοχικό κήπο και τη γύρω περιοχή.

Το μεγαλύτερο μέρος της φωτογράφισης/βιντεοσκόπησης των πουλιών έχει γίνει σε ...υπαίθριο στούντιο του βόρειου Ευβοϊκού, κάπου 100 χλμ. από την Αθήνα.cameras 150x125 DSC00117 Η κεντρική σκηνή αποτελείται από ένα τσιμεντένιο μπανάκιbanaki 125x150 DSC00023 με μπέκ τρεχούμενου νερού, πάνω σε ένα φαρδύ κούτσουρο και κάτω από τη σκιά μεγάλου δέντρου. Τους θερμούς μήνες, οι κάμερες και ο χειριστής τους ...παραμονεύουν σε πολύ μικρή απόσταση, πίσω από κατάλληλη φυσική κάλυψη. Αντίθετα, το χειμώνα, όπου η κάλυψη είναι αδύνατη, η βιντεοκάμερα στήνεται πολύ κοντά στο νερό και επικοινωνεί καλωδιακά με Η/Υ που βρίσκεται σε κλειστό χώρο. Έτσι, χωρίς να υπάρχει οπτική επαφή, η λειτουργία (start, stop, zoom) γίνεται πίσω από κλειστές πόρτες μέσω i.Link / LANC, ενώ τα πουλιά κατεβαίνουν στο νερό ακόμη πιό άφοβα. Όσο για τις τεχνητές φωλιές που στήθηκαν ένα γύρω, μόνο οι σπουργίτες τίμησαν μία ταλαιπωρημένη από τα στοιχεία ξύλινη ιδιοκατασκευή, αυτή της τυπικής «φωλιάς-κουτί». (Πρόσφατα δημιουργήθηκε και το ...στούντιο πόλης, με μπανάκι ανακυκλούμενου νερού).

Στην περίπτωση των ψαριών, η φωτογράφιση κάλυψε 15 καλοκαίρια και έγινε αποκλειστικά σε ελεύθερη κατασκήνωση στην παραλία. Οι σχετικές τοποθεσίες ήταν το Βαθύκοιλο Φθιώτιδας, οι Νηές Μαγνησίας,nies 150x100 PICT0060 παραλίες σε Βόρεια & Δυτική Εύβοια, το Βασιλικό Ζακύνθου και ο  Μύτικας της Πρέβεζας. Έγινε προσπάθεια ώστε η λήψη να ακολουθεί σύντομα το σχετικό ψάρεμα (παραγάδι, συρτή και, παλαιότερα, δίχτυα), δηλαδή πριν προλάβουν να σκουρύνουν τα νεκρά ψάρια. Στις περισσότερες περιπτώσεις,  για φόντο χρησιμοποιήθηκε η αμμουδιά, ένω αρκετές φωτογραφίες έγιναν πάνω σε επίπεδους βράχους (και μερικές σε τραπεζάκι κατασκήνωσης). Λόγω της πολύ μικρής απόστασης μεταξύ μηχανής και «θέματος», ο ...δυστυχής φωτογράφος ήταν αναγκασμένος να φοράει κατακαλόκαιρο μαύρα ρούχα έτσι ώστε να μην επηρεάζει τις αποχρώσεις των ανοιχτόχρωμων ψαριών! [Σημ.: Είναι προφανές οτι η (καλή) υποβρύχια φωτογραφία πλεονεκτεί απέναντι στην in-vitro απεικόνιση. Παρ' όλα αυτά, δεν μπορεί να δώσει όλες τις ανατομικές λεπτομέρειες που χαρακτηρίζουν το συγκεκριμένο είδος.]

Η ομαδοποίηση και η σειρά εμφάνισης των ειδών έχει γίνει με βάση το διαθέσιμο (αποκλειστικά «οικογενειακό») οπτικο-ακουστικό υλικό. Έτσι, στην περίπτωση των πουλιών, όπου υπάρχουν φωτογραφίες και video για περισσότερα του ενός είδη, αυτά εμφανίζονται σε χωριστές «επίσημες» ομάδες-γένη (με τις αντίστοιχες «πινακοθήκες» να ακολουθούνται από τα videos). Αντίθετα, τα ...μοναχικά είδη στεγάζονται όλα κάτω από τον γενικό τίτλο «Διάφορα Πουλιά». Με σχετικά παρόμοιο τρόπο γίνεται και η παρουσίαση των ψαριών.

Γ. & Α. Παλυβός
Χαλάνδρι, Απρίλιος 2015